Blog
ПР-ът като маркетингова стратегия
- Същност на ПР-а
ПР-ът (PR – Public Relations) е маркетингова стратегия, която се използва при придвижването на продукцията на пазара. Неговата цел е да установи взаиморазбиране и двустранно общуване между пазара и отделната личност или група хора, организации и обществото като цяло с цел пълното познаване, информираност, истина и опознаване.
Маркетинг специалистите считат ПР-а за един от основните елементи на маркетинговите комуникации. Съществуват много определения за ПР.
Френският специалист от сферата на ПР Г. Лерой смята, че ПР е „комплекс от координирани действия за въздействие върху общественото мнение, насочени към това да се изменят в полза на организацията нагласите и поведението на хората.” [10, с. 16].
Най-често ПР се разбира като функция на мениджмънта: „ПР е функция на мениджмънта, която оценява отношението на обществеността, координира политиката и действията на индивида или организацията с обществените интереси и реализира програма от действия за постигане на обществено разбиране и възприемане.” [42, с. 347].
ПР-ът научно погледнато представлява приложна, планирана комуникация. В практиката обаче те могат да се разглеждат като „бизнес на доверието”, тъй като целта им е комуникацията между прганизационните структури и крайния потребител. Комуникация, което има за цел да постигне разбиране и съпричастност към конкретни организационни принципи, услуги или крайни продукти.
В буквален превод от английски Public Relations означава „публични отношения” или „отношения и връзки с публиките или обществеността”
Отличително качество на ПР обаче е тяхната преднамереност – те са обмислени и умишлени. Независимо дали ПР са на отделна личност или на организация те винаги са проява на:…….
(За целия реферат може да се свържете с нас на имейла или телефона за връзка)