Blog
ИГРИТЕ – СРЕДСТВО ЗА РАЗВИТИЕ НА МУЗИКАЛНОСТТА ПРИ ДЕЦА ОТ ПРЕДУЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ
При моделирането на детското развитие на психологическо и физическо ниво главна роля има детската градина, тъй като тя е едно от първите звена в образователната система. Предучилищната възраст е период на интензивно физическо и психическо развитие. Спомагателна роля в благоприятното развитие на детския организъм и адаптация на детето към променящите се условия и влияния на действителността заемат разнообразните спортни занимания и игри. Двигателната дейност е основна потребност за растящия детски организъм.
Училищните занимания, свързани със спорт, имат за цел да създадат условия и възможности на децата да участват във физически упражнения, за да подобрят здравето си, физическата и психическата дееспособност, да се борят със заболявания и за има превенция на такива.
Отделно от физическите занимания, децата имат нужда и от многостранно и хармонично личностно развитие. За тези задачи помага музикално-възпитателната работа в предучилищна възраст. От една страна се цели да се спомогне за естетическото, кравственото, умственото и физическото възпитание на децата, а от друга, да им се дадат необходимите, съобразени с възрастта, музикални знания и умения при слушане и възприемане на музика, при пеене на песни и при движение с музика, като същевременно се насочат към опити за музикално творчество.
Всъщност музикалното възпитание в детската градина е пряко свързано с практическа двигателна дейност. За да е пълно и максимално усвоимо обаче, музикалното обучение трябва да се осъществява системно и чрез специално организирано обучение. На децата се дават знания за основните и базови понятия и у тях се формират навици в областта на пеенето и музикално-ритмичните движения. В следствие на разширяването на обема знания и изграждането на музикални навици позволява на децата да придобият по-добра изразителност в изпълненията си.
Овладяването на танцови и ритмични движения са своеобразен стимул за децата да усвоят и създават музикално-естетически вкус, както и да подобрят физическите си способности, докато се забавляват и се учат. Възпитателната роля на музаката е всеизвестна. Тя създава емоционален фон на всяко начинание, свързва се с положителни емоции, с предживяване на удоволствие и достигане на удовлетвореност. Доказано е, че добре подбраната музика, приложена при разучаване на програмния материал по физическо възпитание и спорт, осигурява много по-добър краен резултат. Разнообразните упражнения и движения, изпълнени с музика, различните музикални игри и танци, създават емоционална основа на образователно-възпитателния процес.
Музикалните игри и заниманията свързани с тях изграждат отнорния дух и характер на децата, а също така и емоцията от отборната надпревара и спортния, състезателен дух. Заниманията трябва да са комплекси – да забавляват, да спомагат развитието и творческия напредък. Те създават определен стил в работата, възпитават, играждат волята, ума и личността. Използвайки положителния емоционален фон, децата, играейки и забавлявайки се, усвояват нови знания, навици и умения, непознати за тях до този момент…
(За да получите пълния текст, моля свържете се с нас..)